Kranking, cvičení horní poloviny těla pro všechny

Nikita Mašterová a Monika Vodičková 7.12.2015 3817×   0
Kranking. Ilustrační foto: krankcycle.cz

O spinningu už jistě slyšel každý, kdo se zajímá o zlepšení své kondice. Jde o cvičení, při němž dochází k zapojení především svalů hýždí a nohou. Na horní polovinu těla se poněkud zapomíná, proto autor spinning programu Johnny G. před časem přišel s novým tréninkem, který nazval kranking. Krátce si ho nyní představíme.

Jedná se o kardiovaskulární program zaměřený na horní polovinu těla. Zlepšuje aerobní kapacitu a sílu trupu a břišních svalů, zároveň se při něm spaluje vysoké množství kalorií. Kranking je vhodný pro ženy i muže každého věku i úrovně fyzické zdatnosti, lze jej využít i těhotné ženy nebo osoby s jakýmkoliv znevýhodněním nebo jako rehabilitační cvičení pro osoby po zranění.

Ke cvičení se využívá speciálního trenažéru připomínajícího rotoped pro ruce, tzv. krankcyclu, který je plně přístupný i lidem na vozíku. Ač je kranking skupinové cvičení, je plně individuální a každý si může regulovat intenzitu tréninku podle sebe.

Kombinací krankingu se cvičením pro dolní polovinu těla, například s velkými míči, flexi-barem či dalším náčiním, lze vytvořit komplexně vyvážený trénink celého těla s ohledem na zdravotní stav klienta.

Jedním z míst, kde lze lekce krankingu absolvovat, je olomoucké Centrum pohybu. „Když jsme začali jízdu na krankcyclu nabízet, otevřela se možnost spojit lekce pro ‚zdravou klientelu‘ a handicapované. Krankcycle umožňuje lidem s omezenými pohybovými možnostmi účastnit se stejného programu, používat stejného vybavení a sdílet atmosféru skupinového cvičení se všemi účastníky. Jízdu na krankcyclu si oblíbili také senioři, protože tato aktivita nezatěžuje kotníky, kolena, kyčle a dolní část zad. V Centru pohybu navštěvují tyto lekce také klienti se zrakovým postižením, kteří oceňují hlavně stabilitu a pocit bezpečí při jízdě na krankcyclu,“ uvedla pro časopis APA v teorii a praxi lektorka Lenka Fasnerová.

Kranking prozatím není příliš rozšířený, nenajdete ho ve všech sportovních centrech. Přehled dalších míst, kde lze kranking provozovat, a také podrobnější informace o této formě zlepšování kondice najdete na www.krankcycle.cz.

Podobné články

Komentáře (0)

Komentáře smí přidat pouze přihlášení uživatelé!
Článek zatím nemá žádný komentář! Buďte první, kdo napíše komentář k tomuto článku.
Kalendář akcí
Calendar
Title and navigation
Title and navigation
<<<listopad 2017><<
listopad 2017
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
Hledáte tip na výlet?
Zobrazit tipy
Novinky
16.lis Naše Fakulta tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci v pátek 1. prosince otevře dveře uchazečům i veřejnosti. Podrobný program a další informace najdete tady. 15.lis Turisté o nadcházejícím prodlouženém víkendu završí letošní sezonu pochodem Za posledním puchýřem. Informace k němu jsou k mání zde. 14.lis Čtvrtý ročník závodu ženských štafet Vysočinou NoMen Run se poběží 21. dubna 2018. Kapacita závodu je stanovena na 120 startovních míst, registrace organizátorky spustí v pondělí 20. listopadu ve 20:11. Více na www.nomenrun.cz
 
Archiv novinek
 
Užívejte si Radost z pohybu s otatními: Připojte se!

Napište, co nám chcete sdělit.